Kjøpsvilkår

Bekreftelse av bestilling

Du vil motta en automatisk epost når kjøpet er gjennomført, med bekreftelse om at bestilling er mottatt. Vi vil kontakte deg kort tid etter og bekrefte at varene er sendt (med sporingsinformasjon) eller at de blir sendt om 2 uker (i så fall mottar du en ny epost med sporingsinformasjon når varene er sendt. All kundebehandling skjer individuelt, med unntak av den første eposten. På denne måten kan vi gi råd hvis vi for eksempel vil anbefale en annen størrelse (hvis for eks. en av modellene du bestiller er liten i størrelsen). En sjelden gang skjer det at sko med 2 ukers levering er utsolgt hos leverandør, i slike tilfeller tar vi kontakt hvis alternativer er mulige, og refunderer umiddelbart dersom du foretrekker det.

Levering

Når 4-5 dagers leveringstid er angitt i nettbutikken betyr det at varene er på lager og sendes så snart vi har mottatt bestillingen din. Dersom det er angitt 2 ukers leveringstid betyr det at vi må bestille varen fra leverandør, men at den er tilgjengelig.

Dersom skonummeret ikke vises betyr det at varen kan være utsolgt midlertidig fra leverandør eller at den er produsert i begrenset antall. Dette er et bevisst valg fra produsentens side, og vil først og fremst gjelde for spesielle farger og design (ikke basic sko). Dersom basic modeller er utsolgt fra leverandør er de som regel tilgjengelige etter få uker. Ønsker du informasjon om dette kan vi rådføre med produsenten og gi deg nærmere informasjon. 

Frakt og retur

Vi tilbyr frakt med sporet pakke til hentested mot en egenandel og bruker fortrinnsvis Posten (Norgespakke). Dersom du ønsker å bytte eller returnere skoene betaler du returfrakt. Skoene må returneres med sporet pakke. Vi vedlegger ikke returetiketter. Returskjema inneholder alle nødvendige opplysninger for retur. Betalingen refunderes med en gang vi mottar varene. Vi påtar oss ikke ansvar for forsendelser som ikke er sendt med sporbar pakke, i tilfelle den skulle komme bort/ikke bli mottatt av oss.

VIKTIG: Vær forsiktig når du prøver skoene. Ikke ta av merkelapper, og ta vare på all emballasje. Ønsker du å returnere skoene, må de returneres i original emballasje og i samme stand som ved mottakelse! Pakk dem slik at de er beskyttet mot eventuelle transportskade, og inkluder returskjemaet i returpakken sammen med salgskvittering. Du har angrerett og bytterett innen 14 dager etter at du har mottatt varene, men det forutsetter at varene mottas i samme stand som ved mottakelse. 

Angrer du kjøp eller ønsker å bytte mottatt vare i en annen størrelse eller farge, eller et annet produkt, benytter du deg av angre/bytteretten med full returrett innen 14 dager. Fyll ut returskjemaet som følger med skoene. Ønskes du å heve kjøpet, overføres varens verdi til din konto. Ved bytte, skriv tydelig hva du ønsker å bytte til, slik at vi får sendt deg riktig vare. Det er viktig at byttet vare avklares med oss på mail eller telefon, slik at vi kan bekrefte at ønsket produkt, farge eller størrelse er tilgjengelig på lager.

Returer sendes innen 14 dager til: Salsasko Norge c/o Monrad Tradisjonsprodukter – Holbergs gate 40, 4614 Kristiansand

Klagefrister

Feil ved leveranse

Hvis du mottar et defekt eller et feillevert produkt, ta kontakt på mail eller på telefon. Du bør ta kontakt så snart som mulig og ikke senere enn 1 måneder etter levering.

Etter at vi har mottatt din klage vil du få svar med instruksjon om hvordan varen skal returneres.

Reklamasjon

Melding om feil må meddeles innen rimelig tid fra du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Ved en eventuell tvist følger vi forbrukerrådets retningslinjer for reklamasjonssaker.

Meny