Kjøpsvilkår

Leveringstid

De fleste varer du ser i nettbutikken er på vårt lager.  Normalt pakkes og sendes disse ut første arbeidsdag etter at vi har mottatt din bestilling.  En forsendelse tar vanligvis 2-4 virkedager. 

Hvis det er angitt 2 ukers leveringstid, betyr det at varen må hentes inn fra fjernlager, men at den er tilgjengelig.

Når en vare er angitt som utsolgt vil dette kunne bety to ting: enten at varen er midlertidig utsolgt og snart vil være tilgjengelig, eller i noen sjeldne tilfeller at den ikke lenger vil være tilgjengelig. Skoene produseres i Italia, og når noe er utsolgt og er katalogvare vil det vanligvis bare ta noen få uker før de igjen er tilgjengelige. Ønsker du informasjon om dette kan vi rådføre med produsenten og gi deg nærmere informasjon. 

Frakt og gebyr

Alle våre forsendelser går med Norgespakke. Dersom vi ikke kan levere hele din bestilling komplett tar vi kontakt med deg før vi sender ut.

Når pakken er levert inn til Posten, vil du motta en epost med sporingsinformasjon. Vi kan sende pakken uten ditt telefonnummer, men hvis vi får nummeret vil Posten tekste deg når pakken kan hentes.

 

Uavhentede pakker

Hentefrist for pakker er to uker. Om den ikke hentes innen da sendes den automatisk tilbake til oss. Du vil da få en anmerkning i kunderegisteret, som innebærer at du ikke kan foreta nye bestillinger. For å løse opp denne sperren må du ta kontakt med oss.

Når du har bestilt varen til deg får du først en hentemelding fra Posten.

VIKTIG: Vær forsiktig når du prøver skoene. Ikke ta av merkelapper, og ta vare på all emballasje. Ønsker du å returnere skoene, må de returneres i original emballasje og i samme stand som ved mottakelse! Pakk dem slik at de er beskyttet mot eventuelle transportskade, og inkluder returskjemaet i returpakken sammen med salgskvittering. Du har angrerett og bytterett innen 14 dager etter at du har mottatt varene, men det forutsetter at varene mottas i samme stand som ved mottakelse. 

Angrer du kjøp eller ønsker å bytte mottatt vare i en annen størrelse eller farge, eller et annet produkt, benytter du deg av angre/bytteretten med full returrett innen 14 dager. Fyll ut returskjemaet som følger med skoene. Ønskes du å heve kjøpet, overføres varens verdi til din konto. Ved bytte, skriv tydelig hva du ønsker å bytte til, slik at vi får sendt deg riktig vare. Det er viktig at byttet vare avklares med oss på mail eller telefon, slik at vi kan bekrefte at ønsket produkt, farge eller størrelse er tilgjengelig på lager. Vi stiller krav om sporbar pakke og refunderer merkostnaden for dette (hvis sporbar pakke koster 150 kroner og vanlig forsendelse 50 kroner, refunderer vi 100 kroner når pakken er mottatt). Vi påtar oss ikke ansvar for forsendelser som ikke er sendt med sporbar pakke, i tilfelle den skulle komme bort/ikke bli mottatt av oss. Ved bytte betaler vi porto (sporbar pakke) for frakt av de nye varene du vil bytte til. 

Returer sendes innen 14 dager til: Salsasko Norge c/o Monrad Tradisjonsprodukter – Keiser Wilhelms Gate 28, 6003 Ålesund

Klagefrister

Feil ved leveranse

Hvis du mottar et defekt eller et feillevert produkt, ta kontakt på mail eller på telefon. Du bør ta kontakt så snart som mulig og ikke senere enn 1 måneder etter levering.

Etter at vi har mottatt din klage vil du få svar med instruksjon om hvordan varen skal returneres.

Reklamasjon

Melding om feil må meddeles innen rimelig tid fra du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Ved en eventuell tvist følger vi forbrukerrådets retningslinjer for reklamasjonssaker.

Meny

Innstillinger